fredag 1 juni 2012

Parelli Clinic & Öppet Hus på Two T´s


Det har minst sagt varit en händelserik tid sedan sista blogginlägget i höstas!
En kort sammanfattning av allt roligt som har hänt:
Hästeriet är i full gång, jag och min häst Teo jobbar vidare med våra lärdomar efter vår tid som Long Term Students hos Wally Gegenschatz, 4* Parelliinstruktör i Schweiz, www.gegenschatz.info

Flytten har gått för oss och de fyrbenta gossarna från föräldragården till vår egen hästgård i samma område.
Tillfälle erbjuds just när vi var på jakt,  så nu bor vi bara ett stenkast ifrån Karin Pettersson´s 2* Parelliinstruktörs anläggning.
Det största som har hänt är att jag har blivit mamma till en liten son!
Min sambo och jag blev föräldrar i december 2011, till en blivande Parellicowboy :).

Så Teo, hästen, fick stanna hemma när jag och sonen var på Parelli Clinic för några helger sedan på Dösebacken hos Karin. Det ska ju börjas i tid, så drygt fem månader gammal fick han snällt följa med på kurs.
Nedan är några bilder från en väldigt inspirerande kurs.
Men på söndag är det Teo som får följa med då vi ska medverka på Karins Öppet Hus på Dösebacken, läs mer här: Two T´s. Hoppas vi ses där!



 Observe, compare, remember
 Findus och Josefin

 Karin Pettersson two-t


 Harmoni
 Squeeze game
 Chasse, Chamsin Warrior
 Sofie och Panter
 Freestyle

Two T´s nya anläggning, en stallbyggnad
 bestående av 4 boxar och
lösdrift för 17 hästar samt en
 lektionssal för kursverksamhet. 




 Ljust och fräscht
 Ingela

 Madeleine
 Sideways
 Karin och Chasse


 Karin och Shobbe

4 kommentarer:

  1. Härliga bilder du har fotat! Det ser jättefint ut på Karins nya anläggning! Lyx att du har bosatt dig alldeles i närheten. Jag hoppas på lite bilder från öppet hus på söndag. ;) Kram

    SvaraRadera
  2. Ni skapar nåt slags Parelliland där nere, önskar allt att det vore lite närmare för mig. Roligt är det allt, det kommer antagligen att ge Parelli en ordentlig skjuts i Sverige.

    SvaraRadera
  3. Tack Frida! Det är ju superskoj att fota och photoshopa lite. Ska sätta mannen i arbete med kameran på söndag :).
    Ja det är perfekt "uppvärmningsavstånd" till Karin. Så blir det fler kurser för dig och Marksman hos Karin, även om ni bor lite längre bort nu, så är ni mer än välkomna att bo hos oss! Kram

    Ja Elisabeth, ett Parelliland är det allt. Ibland önskar man att kunde krympa vårt avlånga land! Tur att vi har bloggar och andra medier som minskar avståndet lite i alla fall.
    Det känns verkligen som Parelli är på framtåg i Sverige! Ett tydligt bevis är alla svenskar som nu är på Parelli centrat i Colorado. Många ringar på vattnet skapar det.
    Kan tänka mig att det har varit en rolig utveckling att följa under alla dina år inom Parelli. Jag har länge varit inspirerad av din blogg, tack för att du delar. Kram

    SvaraRadera
  4. Det låter sagolikt perfekt med uppvärmningsavstånd till en så fin anläggning som är Karins också!!! Åh, tackar så mycket för erbjudandet! Jag blir så sugen ska du veta men vi får väl se hur det blir med långa resor för mig och Marksman... Ingen av oss tycker så värst mycket om det och Mr M är ju ingen ungdom längre. Men kanske någon gång i framtiden om någon yngre hästförmåga kommer in i bilden att jag vågar mig ut på en långtur till södern. Får se vad framtiden ger! Kram

    SvaraRadera