måndag 28 juni 2010

Truth, transparanze and trust

No more hiding :)

Det var ett av de första ämnena vi fick under Fast Track kursen.
För mig betyder att verkligen ta en titt på relationen mellan hästen och en själv.
Ta fram deras känslor inte försöka gömma dem eller maskera något.
Det var väldigt intressant att bära med sig detta till första lekpasset hemma igen.
För det första fick jag en chock när jag fick se Teo- så stor han är! Måste vara bra fart i gräset hos Karin :).
Det är ju skillnad och gå från ett litet arabsto!

Tänkte på "temat" Truth, transparanze och trust och det var ett bra tillfälle att vända blad.. inte tänka på vårt förflutna utan vara närvarande med honom där och nu. De lever ju i nuet- något vi borde ta efter! Vi har ju varit med om ett annat ihop... Då han är lite som min Allure ger han ju mig ständiga utmaningar ;).
Så om det beror på att det var första passet vet jag inte- men han var annorlunda! Många av de tidigare intressanta situationer som brukade uppstå märktes ingenting av idag. Lustigt hur en häst kan ändras bara av att gå i en hage en månad. För det kan ju inte bero på någon annan ;)

Online: figure 8, circling game med mycket change of direction och obstacles. Sideways, driving game from z 5. Freestyle: Follow the rail, indirect och direct rein. Flytta framdelen med z 5 mot staketet.
Online: 2 h
Freestyle 1h
Undemanding: 1h

3 kommentarer:

  1. Kul att det kändes annorlunda med Teo, sånna processer är alltid spännande! Förstår att han kändes stor i jämförelse med den du hade på kursen.. :))

    Jag hoppas att du fortsätter att blogga, är roligt att läsa om vad du gör och du har så fina bilder!

    SvaraRadera
  2. Hemma redan, vad tiden gått fort. Spännande att få prova nya kunskaper på sin egen häst, blir intressant att få höra fortsättningen.

    SvaraRadera
  3. Ja, det håller jag med om.
    Välkommen tillbaka!
    Hur gick det med lilla stoet, du skrev i början att hon var mycket sensitiv, vad fick ni för relation?

    SvaraRadera