torsdag 19 augusti 2010

Sideways och Z5 driving

Fortsatte onsdagens lekpass med tema Sideways, och ”its just a game” ekade om ännu högre än tidigare i mitt huvud.
Lekte på fälten upp till dammen och hem igen, tog tillvara på naturen som obstacles.
Squeeze mellan träden och över stockar.

Sände upp Teo på vår marks enda kulle, en konstgjord kulle vi har vid dammen (annars är där platt som en pannkaka), sände honom upp på den ett par gånger. Sedan yo yoade jag ner honom. Han älskar sin lilla kulle där han kan stå och spana.

Kände att efter tisdagens Workshop var det lättare att krydda till Sideways games. Även testade av flera gånger ”hur lite kan jag göra”??
Häftigt hur lite som faktiskt behövs, ibland räckte det gott och väl med fas 1- intentionen.
På vägen hem blev det blandat cirling game och mycket Z5 driving.
Ökade och minskade cirklarna i trav. Han drogs åt hemhållet så jag tog tillvara på det och ökade cirklarna just där och minskade när han drogs mot mig.

Ni kommer väl på Karins Öppet Hus J kika in här för mer info http://www.two-t.nu/TwoT/Pa_G.html, ska man vara med och äta på kvällen är det anmälan senast den 20:e augusti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar