söndag 1 augusti 2010

Första galoppen med Two Stick´s



Teo & jag, weave och poserande- är inte riktig lika trött som jag ser ut hihi

Förmiddagen körde jag ett Online pass med 45`linan. Fokuserade på släpet, circling game och weave.
Lastade och gjorde Friendly game inne i släpet.
På Circling game försökte jag tänka på att använda mer av linan, ibland blev det för mycket energi, kände att jag tappade honom mentalt, då disengagade jag direkt.
Bad om nya varv och slutade när han var med mig igen.
Weave i trav, kändes fint. Det tål att upprepas- så värdefullt det är att göra alla Patterns som ett Pattern!

Innan kvällens ridpass firade vi i släkten en trogen läsare här på bloggen- bästa morfar som fyllde år. Grattis! Så roligt att du och mormor kikar in här, tack för en mysig eftermiddag.

Kameraman Sofie ryckte in och filmade och fotade lite nu på kvällskvisten. Perfekt!
Syftet med passet var att studera min sits. Känner att jag tippar framåt, särskilt i övergångar. Därför försöker jag verligen träna på mina million transitions. Det är bra övningar för oss båda- för att behålla Teo mentalt hos mig och för att träna min balans.
Tänker på Martin Wimmers ord från förra årets kurs- tänk som ett osynligt snöre från himlen ner till huvudet som "drar" dig uppåt. Det hjälper mycket och jag försöker påminna mig själv om detta.
Filmade weave i trav, galopp och som rubriken låter- vår första galopp med två sticks. Det var en superhäftig känsla! Glad som en speleman hoppade jag av och satte punkt för kvällen.
Får se om jag lyckas trixa in filmen med galoppen.
Online 3h
Freestyle ½h
Undemanding time 1,5h

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar