tisdag 20 juli 2010

Filmat


Sofie i full action på Fast Tracken, simulations med 45´linan

Omtagning, omtagning, omtagning- det var väl temat för igår :)
Planen var att filma L3 Online audition igen för att förbättra måndagens filmning, men det blir inte alltid som man tänkt sig!
Oftast blir det bättre- just så blev det inte denna kvällen.
Jag hade inte full fokus och det krävs det med Mr Röd :).
Siktar på att filma söndag kväll igen- och då är det fokus som gäller!

Annars var det ett roligt och någorlunda effektivt lekpass, det har ju flytit på bra sedan jag kom hem med Teo.
I måndags var det första gången jag lekte med 45 foot linan med Teo sedan i vintras.
Han är ju en finurlig häst, och finurliga hästar kräver inte så många Osavvy tillfällen från sin tvåbenta lekkamrat för att snabbt förstå att man kan komma FRI om man är snabb med att vända z5 till och samtidigt dra iväg med z1!
Så för min egen säkerhets skull använde jag inte 45 foot linan, förrän i Colorado. Då fick jag tillfälle att leka med den med min leasehäst, och vi la mycket tid på att leka med den utan häst. En fokusstation på Fast Tracken kunde vara att man skulle kasta ut hela linan och coila in den, med både vänster och höger hand.
Vi fick även para ihop oss, varav den ena var häst och den andra fick förbli människa och simulerade olika övningar.
Så på gårdagens lekpass lyckades han bara ta sig loss en gång..
Mitt under mitt och Sofies melonfika fick han för sig "nä nu går jag"- när jag märkte att han hade bestämt sig så släppte jag helt enkelt. När han väl har hunnit tänka hela tanken är det för sent att stoppa honom, man måste läsa det innan poletten har trillat hela vägen ner och det går snabbt :)!
Men det fina med kråksången är att han kom TILLBAKA! Det var lycka det!
Online 2h
Undemanding 30minuter

2 kommentarer:

  1. Den känslan är häst-bäst när de ändå väljer en, trots de kunde göra annat.

    SvaraRadera
  2. Awesome playtime Josefin! I think that the 45' line should be a savvy by itself: Online, Liberty, Freestyle, Finesse & the 45' line. LOL! Even now Dove can still figure out a way to pull free, run off and turn, face and look at me like she is saying "What you didn't want me to do that? As our Fast Track coach Rob would say "Good on ya Mate!" I know one day SOON you & Teo will flow on the 45'.
    cheers, ~kim

    SvaraRadera