onsdag 14 juli 2010

Online & Freestyle


Min lilla taxtjej Lova som valp 2006, den 3 juli fick hon själv 6 små taxvalpar!

Efter jobbet tog jag och Sofie ett uppfriskande kvällsdopp!
Kvällens lekpass
Uppvärmning driving game från Z5, både i skritt och trav. I traven använde jag tunnorna som point to point för att få lite energi. Ja, värmen tar även på en extrovert häst.. Jag uppskattar värmen! Den är till stor hjälp med Teo...:)
Circling game, transitions och change of direction. Nu fungerar det med simple lead changes i galopp Online! Så himla häftigt, innan Fast Track kursen i Colorado hade vi många intressanta stunder när jag bad om lite mer energi. Det kändes alltid som jag tappade honom mentalt, det hände ju även rent fysiskt! Nu tror jag att jag läser honom på ett annat sätt, kan connecta med honom innan han försvinner rent mentalt. Man vill ju alltid ha Mental Contact.
Bad honom putta ut z3 stundvis i galoppen, det hjälpte honom ytterligare att slappna av, fick fina frustningar.

Freestyle blev ett kort pass för det kändes så bra, och klockan var ganska mycket :). Har haft bettet utan tyglar på nu de sista gångerna vi har ridit. Uppvärmning follow the rail i skritt med två sticks. Stoppade i alla hörnen. Gick sedan in på en stor cirkel och gjorde yo- yo i skritt och trav.
Avslutade med Follow the rail i vänster varv i galopp, han ville gärna fatta höger galopp. Men efter några transitions med hjälp av suspension rein fattade han en fin, lugn vänster galopp. Så då var det läge att avsluta!
Online 20 minuter
Freestyle 35 minuter
Min motion cyklat 8 km

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar