lördag 3 juli 2010

Förmiddag Online & eftermiddag Freestyle


Gjorde ett kort Online pass på förmiddagen. Gjorde Sideways ut från stallet ut till ridbanan, Circling game ute på ridbanan med några change of direction och transitions.

Eftermiddagen: Freestyle Follow the rail i trav och skritt, cirka en halvtimma. Sedan red vi hem till Karin och pratade en stund och mr Teo fick äta gräs, sedan hem igen.
Häftigt för det var nog första gången jag kunde rida hela vägen utan att hoppa av och hantera vissa situationer från marken. Idag hamnade vi inte i de situationerna, intressant :)!
Man får vara väldigt flitig för att matcha hans hjärnkapacitet, så det känns bra att ha några extra "savvypilar" med från USA.
Som de sa under kursen; man måste ändra strategier. Särskilt med Teo, vad som fungerar idag fungerar idag, men till imorgon kanske jag måste testa något nytt. Det är inte alltid vad jag gör utan att jag faktiskt gör något nytt som gör skillnaden.

Har förstått (verkligen förstått!) att hästar vill ha ett jobb och ett mål. Ska försöka lägga upp en bra plan och få filmat L3 Online. Det är ju bara att skicka in, som Guldmedlem får man gratis auditions. Synd att inte utnyttja bra tillfälle att få feedback!
Online 30 minuter
Freestyle 2,5 h
Undemanding time 1h

2 kommentarer:

  1. vad kul att läsa dina inlägg josefin! det är verkligen spännande att följa din resa och jag lär mig mycket om det du skriva :).
    jag har ocksa tänkt pa det att bara filma level 3 online och skicka in det. det är ju alltid bra med feedback och som du sägar det kostar ju ingenting som guldmedlem. lite dummt att inte göra det faktiskt ;)
    ha en trevlig söndag!

    SvaraRadera
  2. Tack Marion!! Det är bla från din blogg som jag fick inspiration om att börja, och det är jag glad för nu!
    Ja, det är bara att köra på och filma :). Lycka till och ha framförallt- ha det så skoj!!

    SvaraRadera